Tento elektronický učebný text je vo forme blogu, v ktorom si žiak, študent, (používateľ), bude môcť nájsť základné informácie o predkladanej téme. Obsahuje základné učivo, ktoré by si mal žiak osvojiť na hodinách technickej výchovy. Obsah stránky je určené pre žiakov 8. ročníka základnej školy. Na stránke sa nachádzajú definície, animácie, prezentácie, príklady, tabuľky. Nachádza sa tu taktiež softvér pomocou ktorého si žiak môže navrhnúť svoj vlastný logický obvod. Téma logické obvody sa vyučuje na druhom stupni ZŠ. Sú zaradené do tematického celku technická elektronika s časovou dotáciou jedna hodina pre základné učivo a jedna hodina pre alternatívne učivo.

utorok 4. januára 2011

Príklad vyučovacej hodiny s podporou IKT 2.

Tematický celok: Technická elektronika

Téma hodiny: Základné logické členy

Ciele: Vedieť s využitím simulačného programu PC Schematic Automation vytvoriť schematické zapojenie základných logických obvodov a pracovať s nimi.

Požiadavky na zručnosti žiakov v IKT: práca s internetovým prehliadačoma programom PC Schematic Automation

Potrebné technické zabezpečenie: PC s pripojením na internet, program PC Schematic Automatic pre každého žiaka, resp. dvojicu žiakov

Štruktúra hodiny: Tvorba tezauru (10 minút)

- nechať žiakov nakresliť na tabuľu základné logické obvody a popísať jednotlivé časti

Samostatná tvorba a riešenie zapojení prostredníctvom simulačného programu (25 minút)

-
žiaci pracujú individuálne, resp. vo dvojiciach na PC

-zadanie úlohy: Vykonajte analýzu základného logického obvodu. Schému prekreslíte v programe PC Schematic Automation a popíšte vstupné veličiny, výstupné veličiny, princíp činnosti, možnosti použitia.



Zhodnotenie a využitie v iných predmetoch

Využitie grafických systémov upevňuje medzipredmetové väzby u študentov, pričom ukazuje na praktickú využiteľnosť tohto prostriedku v inej technickej oblasti. Technika je pomerne jednoduchá a efektívna, žiaci s jej realizáciou nemajú spravidla vážnejšie problémy. Možno ju aplikovať v ľubovoľnom technickom predmete za predpokladu, že žiaci už prešli základným kurzom ovládania daného programu. Vhodné je dôsledne dbať aj na využívanie grafických systémov pri domácich prácach študentov.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára