Tento elektronický učebný text je vo forme blogu, v ktorom si žiak, študent, (používateľ), bude môcť nájsť základné informácie o predkladanej téme. Obsahuje základné učivo, ktoré by si mal žiak osvojiť na hodinách technickej výchovy. Obsah stránky je určené pre žiakov 8. ročníka základnej školy. Na stránke sa nachádzajú definície, animácie, prezentácie, príklady, tabuľky. Nachádza sa tu taktiež softvér pomocou ktorého si žiak môže navrhnúť svoj vlastný logický obvod. Téma logické obvody sa vyučuje na druhom stupni ZŠ. Sú zaradené do tematického celku technická elektronika s časovou dotáciou jedna hodina pre základné učivo a jedna hodina pre alternatívne učivo.

utorok 4. januára 2011

Príklad vyučovacej hodiny s podporou IKT 1.

Tematický celok: Technická elektronika

Téma hodiny: Základné logické členy

Ciele: Vedieť vymenovať, popísať princíp a možnosti použitia základných logických obvodov.
Požiadavky na zručnosti žiakov v IKT: práca s internetovým prehliadačom,
práca v programe MS Powerpoint

Požiadavky na zručnosti učiteľa v IKT: práca s internetovým prehliadačom
práca v programe MS Powerpoint a práca s dataprojektorom

Potrebné technické vybavenie: PC pre každého žiaka, resp. dvojicu žiakov s pripojením na internet, dataprojektor

Štruktúra hodiny:
Úvodný brainstorming (10 minút)

- nechať ţiakov prostredníctvom brainstormingu vytvoriť vlastné definície kľúčových pojmov (logika, logický obvod, logická premenná, logický člen)

Sprístupnenie učiva (20 minút)
- frontálnou metódou s využitím webblogu a power point-ovej prezentácie objasniť jednotlivé oblasti základných logických obvodov

- vysvetlenie základných pojmov a definícií, pripraviť žiakov na vytvorenie základných logických obvodov, kreslenie schematických značiek a základných zapojení




Samoštúdium prebraného učiva žiakmi, tvorba poznámok (15 minút)

- žiaci pracujú s rovnakým študijným obsahom ako učiteľ, avšak formou samoštúdia na PC individuálne, resp. vo dvojiciach

Zhodnotenie hodiny (5 minút)

- frontálne zhodnotenie prebraného učiva prostredníctvom dataprojektora

Zhodnotenie a využitie v iných predmetoch

Internetová prezentácia je využiteľná v ľubovoľnom predmete – vyžaduje len prípravu zo strany žiakov (buď na predošlých hodinách alebo formou domácich úloh. Internet je zdrojom ďalších iných informácií k tejto téme, takže sa tu vytvára priestor na objavovanie v danej oblasti. Vytvorený blog poskytuje priestor na kladenie otázok, ktoré môžu byť konzultované online alebo priamo na vyučovacej hodine.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára