Tento elektronický učebný text je vo forme blogu, v ktorom si žiak, študent, (používateľ), bude môcť nájsť základné informácie o predkladanej téme. Obsahuje základné učivo, ktoré by si mal žiak osvojiť na hodinách technickej výchovy. Obsah stránky je určené pre žiakov 8. ročníka základnej školy. Na stránke sa nachádzajú definície, animácie, prezentácie, príklady, tabuľky. Nachádza sa tu taktiež softvér pomocou ktorého si žiak môže navrhnúť svoj vlastný logický obvod. Téma logické obvody sa vyučuje na druhom stupni ZŠ. Sú zaradené do tematického celku technická elektronika s časovou dotáciou jedna hodina pre základné učivo a jedna hodina pre alternatívne učivo.

utorok 4. januára 2011

Príklad vyučovacej hodiny s podporou IKT 3.

Tematický celok: Technická elektronika

Téma hodiny: Základné logické členy

Ciele: Vedieť s vyuţitím simulačného programu Edison vytvoriť zapojenie základných logických obvodov a testovať ich.

Požiadavky na zručnosti žiakov v IKT: práca s programom Edison

Potrebné technické zabezpečenie: PC s pripojením na internet, program Edison pre každého žiaka, resp. dvojicu žiakov

Štruktúra hodiny:
Tvorba tezauru (10 minút)
- nechať žiakov nakresliť na tabuľu základné logické obvody

Samostatná tvorba a riešenie zapojení prostredníctvom simulačného programu (25 minút)

- žiaci pracujú individuálne, resp. vo dvojiciach na PC

- zadanie úlohy: Vykonajte analýzu základného logického obvodu. Logický obvod prekreslite v programe Edison a testujte ich v rôznych spôsoboch zapojenia. Pridávajte, odoberajte vstupy a výstupy a napíšte možnosti použitia.

Logický obvod AND



Logický obvod OR



Logický obvod NOR



Logický obvod NAND



Zhodnotenie a využitie v iných predmetoch

Využitie simulačných programov pomáha pri vizualizácií logických systémov, ktoré uľahčujú poznávací proces. Takéto grafické systémy, resp. práve tento program Edison sa výborne hodí aj na vyučovanie iných predmetov napr, fyziky. Program upevňuje medzipredmetové väzby u študentov, pričom ukazuje na praktickú vyžiteľnosť tohto prostriedku v inej technickej oblasti. Všeobecná technika je pre žiakov pomerne zaujímavá. Sú zvedaví, ako veci vznikajú a pracujú. Aj tu je nutný predpoklad,žţe žiaci prešli základným kurzom ovládania programu, ktorý je jednoduchý a intuitívny.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára